Saturday 20 October 2012

Di sini saya hendak menjawab kata-kata bloger Islam tentang ayat-ayat yang dipetiknya dari Bible tentang YEHEZKIEL 23. Beliau telah menulis seperti demikian: 

Melalui tulisan beliau, ramai org2 islam yg mengutuk BIBLE sebagai sebuah buku porno kerana kata-kata yang dipetiknya. 







Penulis seakan manusia BANGSAT yang mengambil sebahagian ayat dlm Bible yang menceritakan ttg kelucahan dan persundalan. Penulis takut utk memetik ayat terakhir dlm YEHEZKIEL 23: 46-49. Penulis hanya mengambil ayat awal utk memburuk2kan THE HOLY BIBLE. Sedangkan ayat yg patut diguna pakai adalah ayat yg terakhir kerana disitulah penutup cerita ttg persundalan dan kelucahan itu.

YEHEZKIEL 23: 46-49 mengatakan……….”Sebab berinilah firman Tuhan ALLAH: “Biarlah bangkit sekumpulan org melawan mrk dan biarkanlah mereka menjadi kengerian dan rampasan, Ayat 47: Kumpulan org ini akan melontari mereka dengan batu dan memancung mereka dengan pedangnya, membunuh anak-anak lelaki dan anak-anak perempuan mereka dan membakar habis rumah-rumah mereka. Ayat 48: Aku akan menghantikan kemesuaman di tanah itu dan semua kaum perempuan akan memberhentikan peringatan itu dan tidak akan melakukan kemesuman lagi seperti yg kamu lakukan. Ayt 49: Orang akan membalaskan kemesumanmu atasmu dan kamu harus menanggung dosa-dosamu lantaran kamu menyembah berhala-berhala. Dan kamu akam mengetahui bahawa Akulah Tuhan ALLAH.

Ayat terakhir ini adalah penjelasan kpd ayat lucah yg dipetik oleh penulis yg nipis akalnya. Umat kristian mengambil ayat terakhir itu sebagai pengajaran dan teladan kpd manusia2 yg melakukan dosa2 besar. Saya percaya bahawa cerita sejarah nabi2 spt Nabi Abraham, Nabi Lut, Nabi Nuh dsbnya dlm Quran juga adalah sama dgn kisah sejarah dlm bible, di mana terdapat sepotong-sepotong ayat yang kurang enak dibaca tetapi sebenarnya itu adalah ayat-ayat perbuatan terkutuk org2 yg berdosa yang akhirnya dihukum oleh Tuhan ALLAH. 




No comments:

Post a Comment